قوانین و مقررات

قوانین عمومی استفاده از وب‌سایت

  • ‌سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند و کاربران موظفند هیچ‌گونه مطالب سیاسی و یا مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور ایران را در این وب‌سایت قرار ندهند. در صورت اثبات این امر، شناسه‌ی کاربری این افراد لغو شده و تبعات این موضوع نیز بر عهده‌ی خود ایشان خواهد بود.
  • حقوق معنوی محتوایی که توسط کاربران‌ وب‌سایت تولید شده و بر روی این وب‌سایت قرار می‌گیرد، متعلق به‌ سایت وب‌سایت است:‌ وب‌سایت حق ویرایش، حذف و یا بازنشر این محتویات را برای خود محفوظ می‌دارد.
  • اطلاعات موجود کاربران در وب‌سایت کاملاً شخصی می‌باشد. لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌نماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به وب‌سایت اطلاع دهد.
  • وب‌سایت حق دارد برای تامین هزینه‌های جاری سایت، از آگهی‌های تبلیغاتی استفاده کند؛ اما مسئولیتی در قبال محتوای این آگهی‌ها ندارد.
  • ‌وب‌سایت ممکن است جهت ارسال بسته‌های هدیه، تبلیغات، نامه‌های الکترونیکی و... از طرف خود و یا مجموعه‌های همکار، از اطلاعات کاربران استفاده نماید.

Copyright یا اجازه‌ی بازنشر و نقل مطالب

  • خدمات و محتویاتی که توسط وب‌‌سایت تولید و عرضه می‌گردند؛ صرفاً جهت استفاده‌ در این وب‌سایت هستند. هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و... از وب‌‌سایت پیگرد قانونی خواهد داشت و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر بخش یا تمام مطالب و محتوای سایت اینترنتی وب‌‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌‌سایت و لینک به مطلب ذکر شده در ابتدا و انتهای مطلب و بصورت خوانا و قابل مشاهده، در اندازه و محل مناسب مجاز است. همچنین ذکر بخش یا تمام مطالب و محتوای سایت اینترنتی وب‌‌سایت در رسانه‌های کاغذی، صوتی، تصویری، الکترونیک ( به جز سایت اینترنتی ) و...، تنها با کسب اجازه‌ی کتبی از مسؤولان سایت اینترنتی وب‌‌سایت و با پایبندی به شرایط تعیین شده مجاز خواهد بود.
  • هر گونه سوء استفاده از نام وب‌‌سایت، آدرس اینترنتی وب‌‌سایت، مکاتبه از طرف وب‌‌سایت، و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
  • استفاده از این وب‌سایت برای مقاصد تجاری، تبلیغات، بازاریابی و نظایر آن ممنوع است. برای تبلیغ بر روی این سایت می‌توانید با ما تماس گرفته و از شرایط تبلیغ آگاه شوید.
  • در صورت عدم رعایت هر یک از موارد فوق سایت اینترنتی وب‌‌سایت مجاز به طرح شکایت از طریق مراجع قانونی ذی‌صلاح و دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور خواهد بود.

Disclaimer Notice یا اعلان سلب مسئولیت

  • تمامی اطلاعات مربوط به تورها و پکیجهای مسافرتی توسط آژانسهای مسافرتی عضو این وب سایت تهیه و تولید می شوند و آژانسهای مسافرتی هر زمانی که بخواهند می توانند این اطلاعات را ویرایش و یا از روی سایت حذف نمایند.
  • اطلاعات مربوط به هتل‌ها که در این وب‌سایت قرار گرفته، شامل لیست قیمتها، گالری عکس، اخبار و اطلاعیه ها و... است و مسئولیت صحت آن، بر عهده‌ی هتل می‌باشد. با وجود این که وب‌‌سایت تلاش دارد این اطلاعات را به بهترین شکل ممکن ارائه کند، اما نمی‌تواند صحت و جامع بودن آن‌ها را تایید یا رد کند.
  • وب‌‌سایت مسئولیتی در مورد محتوای وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده است، ندارد. این سایت‌ها توسط وب‌‌سایت تولید نشده‌اند و وجود آن‌ها، به منزله‌ی تایید یا ارتباط ما با تولیدکنندگان آن‌ها نیست.
  • اطلاعات محصولات سفر موجود در این وب‌سایت توسط آژانس‌ های گردشگری در سیستم تعریف شده است و وب‌‌سایت هیچ مسئولیتی را در قبال صحت خدمات بر عهده نمی‌گیرد.
  • در صورت رعایت نکردن مورد فوق، مسئولیت هر گونه جریمه‌ی احتمالی، ضرر مالی و یا سوء استفاده‌های احتمالی اشخاص دیگر، بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.

برای عضویت در این وب سایت و استفاده از امکانات کاربری شما بایستی که قوانین و مقررات زیر را رعایت نمایید، چنانچه حتی یک مورد از موارد شرایط عضویت را قبول ندارید امکان عضویت برای شما وجود ندارد. گذشتن از این مرحله به منزله پذیرفتن شرایط عضویت است:


نکته مهم : شما تحت یکی از شرایط زیر نیاز به افتتاح حساب در این وب سایت خواهید داشت

  • تعریف محصولات خود به عنوان تامین خدمات گردشگری.
  • استفاده از امکانات اطلاع رسانی خدمات و قیمت محصولات گردشگری موجود در سایت.
  • همکاری با سایت تحت عنوان همکار فروش.
  • رزرو یک محصول گردشگری.

شرایط عضویت

ثبت نام در این سایت محدودیتی نداشته و رایگان است؛ اما قوانین و قواعدی که در ذیل می‌آید، لازم‌الاجرا هستند. در صورت موافقت با این قوانین، بر روی چک‌باکس کلیک کرده و فرآیند ثبت‌نام را کامل نمایید؛ در غیر این صورت، برای رفتن به صفحه‌ی اول سایت این‌جا را کلیک کنید.

  • کاربران باید هنگام ثبت‌نام در وب‌‌سایت، کلمات مناسبی را به عنوان نام کاربری خود انتخاب نمایند.
  • وب‌‌سایت، طبق قوانین جهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌نماید و کاربران محترم آن موظفند هیچ‌گونه مطالب سیاسی و یا مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور ایران را در این وب‌سایت قرار ندهند. در صورت اثبات این امر، شناسه‌ی کاربری این افراد لغو شده و تبعات این موضوع نیز بر عهده‌ی خود ایشان خواهد بود.
  • کاربر حق درج اطلاعات شخص دیگری غیر از خود را جهت ثبت‌نام و رزرو نداشته و تعهد می‌نماید اطلاعات درج شده در سایت، به صورت صحیح وارد شده‌اند. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل به عهده‌ی کاربر می‌باشد.
  • وب‌‌سایت اطلاعات کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
  • اطلاعات موجود کاربران در وب‌سایت کاملاً شخصی می‌باشد؛ لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌نماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به وب‌‌سایت اطلاع دهد.
  • وب‌‌سایت حق دارد جهت ارسال اس ام اس های تبلیغاتی، بسته‌های هدیه، تبلیغات، نامه‌های الکترونیکی و... از طرف خود و یا مجموعه‌های همکار، از اطلاعات کاربران استفاده نماید.
  • کاربر تعهد می‌نماید هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در این وب‌سایت اصلاح نماید. در غیر این‌صورت، وب‌‌سایت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تبعات ناشی ازعدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
  • کاربران باید از ساخت بیش از یک شناسه‌ی کاربری در وب‌سایت خودداری نمایند.
  • حقوق معنوی محتوایی و محصولاتی که توسط کاربران وب‌‌سایت تولید شده و بر روی این وب‌سایت قرار می‌گیرد، متعلق به وب‌‌سایت است: وب‌‌سایت حق ویرایش، حذف و یا بازنشر این محتویات را برای خود محفوظ می‌دارد.
  • استفاده از این وب‌سایت برای مقاصد تجاری، تبلیغات، بازاریابی و نظایر آن ممنوع است. برای تبلیغ بر روی این سایت می‌توانید با ما تماس گرفته و از شرایط تبلیغ آگاه شوید.
  • هیچ محتوا یا اطلاعاتی از این وب سایت را با استفاده از هر نوع روبات، اسپایدر، اسکریپت، یا سایر ابزارهای خودکار یا هرگونه فرآیند دستی به هر هدفی، بدون مجوز کتبی ما، دسترسی، مانیتور یا کپی ننمایید.
  • در صورتی که مایل به ارسال مطلبی از یک سایت دیگر می باشید، حتماً منبع آن را ذکر نمایید. در صورتی که مطلب یا موضوع مذکور نوشته شده توسط شخص خاصی بود، حتماً نام وی را ذکر نمایید. اما در عین حال گذاشتن لینک وبسایت بصورت لینک، پسورد فایل و غیره خلاف قوانین می باشد.گذاشتن لینک در صورتی که برای کمک به کاربر باشد مشکلی در پی نخواهد داشت اما در صورتی که از نظر مدیر تبلیغ محسوب شود با کاربر خاطی برخورد خواهد شد.
  • مسئولیت تمامی فایلها و یا تصاویر و... که از طریق سایت رد و بدل میشوند بر عهده کاربر فرستنده میباشد و سایت در قبال این گونه مسایل هیچ تعهدی در زمینه سالم بودن آنها، ویروسی نبودن آنها و... ندارد. ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما پس از دریافت فایلها و... آنها را قبل از استفاده توسط نرم افزارهایی که کار ویروس یابی و اسکن فایلها را بر عهده دارند، چک نمایید.
  • ایجاد حساب کاربری شبیه نام کاربری مدیران سایت و یا استفاده از آواتار و یا اطلاعات آنها که باعث سردر گمی کاربر خواهد شد، ممنوع است و در صورت مشاهده دسترسی کاربر بدون اخطار قبلی بسته خواهد شد.
  • عکسهای آپلود شده توسط شما بایستی در ابعاد استاندارد با کیفیتی مطلوب باشند و همچنین بر روی آنها هیچ نوشته و یا (Water Mark) نداشته باشد.
  • محتوا و اطلاعات موجود در این وب سایت (شامل پیام ها، داده ها، اطلاعات، متن، موزیک، صدا، گرافیک، ویدئو، نقشه ها، آیکون ها،نرم افزار، کدها و سایر مواد دیگر) و همچنین زیر ساخت مورد استفاده برای ارائه چنین محتوا و اطلاعاتی جزو دارایی های شرکت دانش گستران ایرسا محسوب می شود. شما موافقید که به هیچ طریق هر نوع اطلاعات، نرم افزار، محصولات، یا خدمات حاصله از این وب سایت را تغییر، کپی، انتشار، انتقال، نمایش، ارائه، تولید مجدد، چاپ، مجوز، کار مشتق شده، واگذار، فروش، یا فروش دوباره ننمایید.

ماده 1- چنانچه سفر به حد نصاب مورد نظر متناسب با ظرفیت آن نرسد، کارگزار مجاز به ابطال آن و استرداد وجوه دریافتی به مسافر می‌باشد.

ماده 2- مسافر موظف است هنگام ثبت نام مبلغ پیشپرداختی که توسط کارگزار تعیین شده است را در قبال اخذ رسید، پرداخت و تا یک ماه قبل از تاریخ حرکت الباقی مبلغ سفر را تسویه نماید.

تبصره 1- تأمین هزینه ارزی سفر به طرق قانونی به عهده مسافرین می باشد.

ماده 3- درخصوص ثبت نام گروهی، فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافرین اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند.

ماده 4- مسافر یا نماینده ایشان موظف است در هنگام ثبت نام، مشخصات فردی خود و همراهان را بطور صحیح و کامل ذکر نماید و بدیهی است درج هرگونه مغایرتی که در مشخصات مسافر صورت گرفته متوجه نماینده و مسافر بوده و کارگزار در این خصوص هیچ گونه مسئولیت در ارتباط با آن مسافر نخواهد داشت.

ماده 5- در طول سفر، امکان دیر یا زود شدن ساعات صرف غذا، خواب و استراحت، کم و زیاد شدن طول راه ها در روز و شب (با وسیله نقلیه و یا در راه پیمایی ها) در شرایط نامساعد آب و هوایی، محیطی، محلی و یا حوادث غیر مترقبه وجود دارد.

ماده 6- در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نماینده کمیته طبیعت گردی، مرجع رسیدگی حکم بوده و آراء صادره مورد توافق طرفین خواهد بود.

ماده 7- سفر های نوروزی شامل سفرهایی می باشد که در فاصله زمانی 25 اسفند لغایت 15 فروردین سال بعد برگزار می گردد.


هتل ها و محل های اقامت

ماده 8- قیمت هر سفر براساس اتاق دو نفره تنظیم گردیده و مسافرین انفرادی به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک نفره می باشند.

ماده 9- ساعات تحویل اتاق های هتل به هنگام ورود ساعت 14 و تخلیه آن به هنگام خروج ساعت 11 می باشد.

ماده10- در اتاق های دو تخته، تخت سوم از نوع سفری و یا کاناپه تاشو بوده که موقتاً در اتاق دو تخته گذاشته می شود.

ماده 11- در اقامتگاه های محلی یا محیط های طبیعی غیر هتل (کمپ، لوج، خانه محلی، خانه محلی تجهیز شده) امکان استفاده از چادر یا اتاق اختصاصی برای مسافر وجود ندارد و زمان لازم برای برپایی کمپ و جمع آوری آن مورد قبول مسافر می باشد.


روادید

ماده12- کارگزار در خصوص عدم صدور روادید از سوی سفارتخانه ها برای هیچ یک از مسافرین مسئولیت نداشته و در صورتی که مسافرین به صورت گروهی ثبت نام نموده و یا به دلایلی سفارتخانه مربوطه از صدور روادید برای هر یک از مسافرین ممانعت نماید، سایر مسافرین می بایست از سفر استفاده نموده و در صورت اعلام انصراف بایستی مطابق ماده 36 قرارداد جرایم متعلقه را پرداخت نمایند.

تبصره 2- در صورتی که مسافر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و در وقت مقرر در سفارت خانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت سفارت از صدور روادید وی خودداری نماید، مسافر حق هیچگونه اعتراضی نداشته و کارگزار موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر هزینه های انجام شده (شامل بلیت هواپیمای، کنسلی هتل و روادید و 10 % مجموع هزینه کل سفر به منظور خدمت صورت گرفته شده) به مسافر خواهد بود.

تبصره 3- در خصوص بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان مجرد)، 50% هزینه جرایم متعلقه در ماده 37 این قرارداد دریافت خواهد شد و در خصوص افرادی که موفق به اخذ روادید نشده اند، طبق تبصره 3 از ماده 13 عمل خواهد شد.

ماده13- در صورت درخواست سفارت خانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با مسافر و یا انگشت نگاری به منظور صدور روادید، مسافر باید با هماهنگی کارگزار در کنسولگری سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و در صورت عدم حضور مسافر در وقت تعیین شده و یا عدم ارائه مدارک کافی درخواستی از سوی سفارت که منجر به عدم دریافت روادید می گردد، جرایم منعقده در ماده 37 این قرارداد اخذ خواهد شد.

ماده 14- چنانچه صدور روادید و تحویل گذرنامه توسط برخی سفارتخانه ها در ساعات آخر قبل از شروع سفر صورت بگیرد، مسافر می بایست مقدمات را از قبل آماده نموده باشد.

ماده 15- در صورتی که به هنگام ابطال تور توسط مسافر ويزای وی اخذ شده باشد کارگزار مجاز به ابطال ويزای مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده ويزا خواهد بود و هزينه قانونی مربوط به ويزا نيز به اضافه جرائم ابطال تور از مسافر اخذ خواهد شد.


پرواز

ماده 16- در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی با توجه به مقررات حمل و نقل هوایی که در تاریخ 12 اکتبر 1929 در ورشو به امضاء رسیده است و نیز اصلاحیه پیمان مزبور که در تاریخ 28 سپتامبر 1995 در لاهه تصویب گردیده و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.

ماده 17- مسئولیت تاخیر،کنسلی، سرویس داخل هواپیما و همچنین مسائل فنی پرواز در کلیه پروازهای موجود در برنامه سفر، به عهده شرکت هواپیمایی است.


ضمانت نامه

ماده 18- ارائه ضامن معتبر بر حسب نیاز سفرهایی که احتیاج به معرفی ضامن و یا ارائه ضمانت نامه دارد از سوی مسافر الزامی است.

تبصره 4- در صورتیکه مسافر یا هر کدام از مسافران یاد شده در این قرارداد از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیین شده در قرارداد، خودداری نمایند، کارگزار می تواند ضمانت نامه مورد توافق در این قرارداد را مطابق مواد 221 و 230 قانون مدنی به عنوان خسارت ناشی از تخلف انجام شده، در اختیار مراجع ذیصلاح قرار داده و مسافر و یا وکیل قانونی وی، حق هرگونه اعتراض و درخواست تعدیل از محکمه را از خود سلب نماید. این بند بر اساس ماده 10 قانون مدنی بوده و برای طرفین و قائم مقام قانونی آنها لازم الاتباع است.


تعهدات مسافر

ماده 19- رعایت شئونات اسلامی در طول سفر از سوی مسافر الزامی است.

ماده20- مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت، شخصاً متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های مربوطه جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت خواهد بود و کارگزار هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

ماده 21- هرگونه هزینه و خسارت در طول سفر که به دلایل تبعیت نکردن از دستورات راهنما، گشت های خارج از خدمات کارگزار و یا عدم استفاده از لوازم ضروری شخصی هر سفر، تماماً متوجه مسافر خواهد بود و مسافر تنها می تواند بر اساس تبصره 10 ماده 33 از خدمات بیمه استفاده نماید.

ماده 22- مسافر می بایست در طول سفر کلیه ضوابط حاکم بر سفر را پذیرفته و در صورت وارد نمودن هرگونه خسارت به محل های اقامت، وسایل حمل و نقل و مکان های مورد بازدید شخصاً مسئول پرداخت خسارت وارده خواهد بود.

ماده 23- در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت سفر اعم از افزایش نرخ بلیط، وسایل حمل و نقل شامل هواپیما، قطار، کشتی و حمل و نقل های زمینی، هتل و یا سایر خدمات، با ارائه مدرک مستند از سوی کارگزار، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار می‌باشد.

تبصره 5- چنانچه مسافر شرایط مندرج در ماده فوق را نپذیرد، موظف به پرداخت جریمه (مطابق با ماده 37) خواهد شد.

ماده 24- چنانچه کارگزار مجبور شود در اثر شرایط طبیعی و محیطی و یا حوادث غیر مترقبه، بخشی از گشت را ابطال کرده و خارج از چهارچوب اعلام شده در برنامه سفر نسبت به رزرو هتل یا کرایه وسایل نقلیه یا هرگونه خدمات اضافی دیگر اقدام کند، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار است.

ماده 25-کلیه هزینه های اضافه و خارج از برنامه و یا گشت های اختیاری به عهده مسافرین می باشد که لازم است در زمان اجرای گشت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

ماده 26- پرداخت هزینه سفر از طرف مسافر به کارگزار به منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد قرارداد، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم توجه به مفاد این قرارداد متوجه مسافر خواهد بود.

تبصره 6- مسافر پس از واریز وجه نقد به حساب کارگزار ملزم به اطلاع کتبی به کارگزار و دریافت تاییدیه ثبت نام می باشد، در غیر اینصورت ثبت نام آن مورد تایید نمی باشد.

ماده 27- مسئولیت مراقبت از فرزندان و حفظ اموال و مدارک شخصی در تمام طول سفر به عهده مسافر بوده و در این خصوص هیچ نوع مسئولیتی متوجه راهنما و یا کارگزار نخواهد بود.

ماده 28- مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور ثبت نام نماید و همچنین در صورت مصرف هرگونه داروی تجویز شده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص، آنها را در طول سفر همراه داشته باشد و می بایست راهنمای سفر خود را از این موضوع مطلع نماید.

تبصره 7- هرگونه مشکلات و هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یا عدم آگاهی مسافر از وضعیت جسمانی خود و یا امراض احتمالی مسافر در طول سفر بعهده مسافر خواهد بود.

ماده 29- چنانچه مسافر ممنوع الخروج باشد و يا در بدو ورود به کشوري مقامات محلي از ورود وی جلوگيري به عمل آورند، مسافر ملزم به پرداخت جريمه هاي ماده36 قرارداد بوده و سرپرست تور فقط موظف به همکاري جهت بازگشت مسافر به کشور بوده و هيچ مسئوليتي متوجه کارگزار نخواهد بود. کلیه هزينه های اقامت در سالن ترانزيت تا زمان بازگشت به عهده مسافر مي باشد.


تعهدات کارگزار

ماده 30- کارگزار موظف است برنامه سفر مورد قرارداد را با ذکر مشخصات آن، در هنگام عقد قرارداد به امضاء مسافر یا نماینده ایشان رسانیده و به او ارائه نماید.

ماده 31- کارگزار متعهد است که برنامه سفر مورد توافق را بطور کامل انجام دهد و در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیر منتظره از قبیل شرایط فوق العاده جوی، جنگ، شورش و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت و یا سفر شود، هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

ماده 32- در سفرهای زمینی، اگر وسیله نقلیه به هر دلیل از حرکت باز ایستد، جایگزینی و هزینه وسیله نقلیه جدید بر عهده کارگزار بوده و زمان لازم جهت تأمین وسیله نقلیه جدید و تأخیر در اجرای سفر مورد قبول مسافر است.

ماده 33 - کارگزار موظف است در سفرهای زمینی از وسیله نقلیه متناسب با تعداد مسافران و مسیر گشت (اعم از آسفالت یا خاکی) استفاده نماید.

ماده 34- کارگزار موظف است بیمه سفر را در مورد مسافر اعمال نموده و در صورت بروز هرگونه حادثه ای در محدوده مکانی و زمانی سفر، مسافر می‌تواند بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نماید و در این خصوص کارگزار همکاری و مساعدت لازم را به عمل خواهد آورد.

تبصره 8- در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به خسارت جسمانی در طول سفر گردد، مسافر می تواند پس از طی مراحل قانونی و پزشکی با دریافت گزارش از کارگزار به شرکت بیمه مراجعه و طبق تعرفه های بیمه اقدام به دریافت خسارت نماید. در خصوص هزینه های درمانی مازاد بر بیمه مسئولیت کارگزار و طول درمان، هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

تبصره 9- درصورتیکه مسافر به هر دلیل جدا از برنامه سفر کارگزار به گروه ملحق و یا قبل از پایان سفر از گروه جدا شود، بیمه مسافر فقط از ابتدای الحاق وی به سفر و یا تا زمان انفصال وی از سفر معتبر بوده و فقط در زمان حضور وی در سفر اعمال خواهد شد و کارگزار در خارج از این زمان هیچگونه مسئولیتی در قبال مسافر نخواهد داشت.


شرایط ابطال سفر

ماده 35- در خواست انصراف از سفر باید قبل از حرکت سفر و توسط شخص امضاء کننده قرارداد و بصورت مکتوب انجام شود.

تبصره 10- کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی مسافر را در دفاتر رسمی خود ثبت نماید.

قوانین کلی رزرو بلیط هواپیما

  • صدور قطعی بلیط تنها پس از تائید نهایی پرداخت وجه از جانب بانک امکان پذیر است. پس از تائید پرداخت حداکثر ظرف ۱ ساعت بلیط الکترونیکی شما به شماره همراه یا آدرس ایمیلی که هنگام رزرو ارائه کردید ارسال خواهد شد.
  • اگر به هر دلیلی صدور بلیط با مشکل مواجه شود، وب‌سایت پس از اطلاع موضوع به خریدار از طریق ایمیل یا پیامک، کل وجه پرداختی را حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به حساب خریدار مرجوع خواهد کرد. در صورتی که به هر دلیلی صدور بلیط با مشکل مواجه شود، «وب‌سایت» پس از ارجاع وجه پرداختی به خریدار، و اطلاع رسانی هیچ مسئولیت دیگری ندارد.
  • بلیط تنها با توجه به اطلاعاتی که برای مسافر هنگام خرید ارائه میدهید صادر شده و امکان انتقال آن به شخص دیگر وجود ندارد. مسئولیت ارائه اطلاعات صحیح هنگام خرید از جمله شماره پاسپورت یا کارت ملی، تاریخ تولد ،نام و نام خانوادگی به فارسی و لاتین بر عهده خریدار بوده و «وب‌سایت» هیچ مسئولیتی در قبال بروز مشکلات احتمالی ناشی از ارائه اطلاعات نا صحیح ندارد.
  • توجه داشته باشید مبنای محاسبه سن مسافر، تاریخ دقیق تولد در مدرک شناسنایی میباشد، در صورتی که تاریخ تولد یا کد ملی را اشتباه وارد کنید از سوار شدن شما به هواپیما جلوگیری بعمل خواهد آمد.
  • «وب‌سایت» تنها خدمات اطلاعات پرواز و فروش بلیط هواپیما را ارائه می دهد و مسئولیت مواردی مانند: تاخیر یا کنسلی پرواز بر عهده شرکت هواپیمایی صادر کننده بلیط است.

  • صدور و دریافت بليت اينترنتي تنها در صورت تاييد قطعي پرداخت از جانب بانك امكان پذير است.
  • كليه عمليات خريد بليت در اين سايت مشمول قوانين جاري تجارت الكترونيك بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.(خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات خرید بلیت آگاهی کامل دارد.)
  • خريدار در كليه مراحل خريد و يا استرداد بليت موظف به ثبت اطلاعات کامل در سايت سفرمی نزد خویش میباشد.
  • شرايط كلي حمل مسافر و بار: حمل و نقل مسافرين و بار آنها تابع مقررات و محدوديتهاي مربوط به وظایف شركتهاي هواپيمايي مقرر در پيمان ورشو و مصوبه مجلس شوراي اسلامي مي باشد.
  • بلیت خریداری شده فقط به مسافری که نامش در سیستم وارد شده است تعلق دارد و غیر قابل انتقال به غیر می باشد و در صورت عدم تطابق نام مسافر با کارت شناسایی، از پذیرش وی معذور خواهیم بود.
  • مسئولیت هرگونه مغایرت در صحت اطلاعات پاسپورت یا کارت ملی (نام، نام خانوادگی، شماره پاسپورت، شماره ملی، تاریخ تولد، تاریخ انقضا و محل صدور) و شماره همراه بر عهده مسافر خواهد بود.
  • مسئولیت صحت اطلاعات و اعتبار مدرک ویزا در مسیرهای خارجی به عهده مسافر می باشد.
  • تغییرات احتمالی در برنامه ی پرواز ازطریق سامانه پیام کوتاه وایمیل به اطلاع خواهد رسید؛ لذا صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار می باشد.
  • هرگونه تغییر در پرواز داخلی شامل جریمه بوده و درصد جرایم مشابه شرایط کنسلی میباشد.
  • بلیت های اینترنتی صرفا از وب سایت فروش اینترنتی سفرمی قابل استرداد می باشد. همچنین تغییر تاریخ یا کنسلی فقط بایستی از طریق این وب سایت انجام پذیرد.
  • در زمان تاخير بيش از دو ساعت و يا ابطال پرواز توسط ایرلاین ، در صورت درخواست و انصراف از پرواز پس از برقراری تماس با واحد و با در دست داشتن بلیت ممهور ایرلاین مورد نظر، نسبت به استرداد وجه اقدام فرمایید.
  • در صورت کنسل کردن بلیت، وجه پرداختی طبق قوانین بانکی حداکثر تا  5روز کاری به حساب بانکی شما مسترد خواهد شد.
  • چاپ اطلاعات مسیر پرواز توسط مسافر و ارائه آن در فرودگاه به باجه پذیرش مسافر الزامی است.
  • مسافر موظف به نگهداری از کدهای اعلام شده از جانب سیستم و ارائه آن به مأمور کنترل پرواز در فرودگاه می باشد.
  • حداکثر 10 دقیقه فرصت برای پرداخت مبلغ صندلیهای خریداری شده و پرداخت آن از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب وجود دارد.
  • حضور مسافر درکلیه فرودگاههای داخلی و خارجی دوساعت قبل از پرواز الزامی است.
  • جهت دریافت کارت سوار شدن پرواز، ارائه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی- پاسپورت) تمامی مسافران الزامی می باشد.
  • درصورتیکه اطلاعات صحیح مربوط به سن نوزاد و کودک ارائه نگردد، از پذیرش مسافر ممانعت خواهد شد.
  • میزان بار مجاز و رایگان همراه مسافر معادل با 20 کیلوگرم می باشد.
  • طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت تاخیر یا تعجیل و کنسلی، در زمان انجام پرواز، بر عهده ی آن شرکت هواپیمایی می باشد.
  • هنگام ثبت نام و رزرو بلیت، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیت وجود ندارد و وب‌سایت، هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده اند بر عهده ندارد. بنابراین برای اصلاح اطلاعات، مسافر موظف است بلیت را کنسل و مجدداً خریداری کند.
  • بلیت خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیت با کارت شناسایی، از پذیرش ایشان معذور خواهیم بود.
  • در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کمتر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و وارد نمودن رده ی سنی به صورت اشتباه، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت خواهد شد. بلیت نوزاد و کودک به هیچ عنوان به صورت مجزا از بلیت بزرگسال صادر نمی گردد.
  • لازم به ذکر است قیمت بلیت های سیستمی برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت می باشد، اما قیمت بلیت های چارتری (غیر قابل استرداد) کودک با بزرگسال برابر است.
  • پس از پرداخت مبلغ و تایید بلیت، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات آن از طریق پیام کوتاه و ایمیل به مشتری ارسال می گردد. هنگام مراجعه به فرودگاه در پروازهای چارتر ارائه ی یک نسخه ی چاپ شده از بلیت و در پروازهای سیستمی، ارائه ی شماره ی بلیت به همراه کارت شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
  • مطابق با قوانین هواپیمایی کشوری هر نوع کنسلی بلیت از جانب مسافر، شامل جریمه ی کنسلی می شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیت کسر شده و مابقی پول، به صورت آنلاین به حساب مسافر مرجوع می گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) می باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و هزینه ی بلیت این پروازها در صورت کنسلی به طور کامل پرداخت می شود.
  • لغو یا تاخیر پرواز بیش از دو ساعت، شامل جریمه ی کنسلی نمی شود. در این صورت مسافر می تواند به صورت آنلاین فرم درخواست استرداد بدون جریمه را پر کند.
  • لازم به ذکر است اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف انجام گیرد، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت ایرلاین، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه ی کنسلی شود.
  • خریدار حق تغییر قیمت بلیت، دست بردن در مفاد بلیت و یا فروش مجدد بلیت با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
  • طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، بیماران دیالیزی یا افرادی که از داروهای تضعیف کننده ی سیستم ایمنی استفاده می نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می باشد. همچنین این گروه از مسافران ملزم به همراه داشتن داروهای مورد نیاز خود در طول سفر می باشند.
  • بر اساس قوانین موجود، صدور بلیت در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیت توسط این افراد، تمام مسئولیتهای بعدی، بر عهده ی شخص کاربر خواهد بود.

اطلاعات و مشخصات هتل ها

مسئولیت تمام اطلاعات و مشخصاتی كه در مورد هتلها در سایت مشاهده می گردد، اعم از قیمت اتاقها، روش محاسبه ی عوارض و حق سرویس، صبحانه برای اتاقها، استخر و سونا، ترانسفر از فرودگاه و راه آهن و تمامی امكانات و تجهیزاتی كه نام برده شده است بعهده ی هتل می باشد، زیرا این اطلاعات عیناً از هتلها اخذ گردیده و بر روی شبكه قرارداده شده است، مسافرینی كه كوچكترین شك و تردیدی در خصوص اطلاعات ذكر شده دارند، باید قبل از تصمیم گیری در خصوص رزرو، با هتل مستقیماً تماس گرفته و موارد را مطرح نموده و سپس تصمیم گیری نمایند. با توجه به اینكه این شبكه اجازه ارائه تلفن هتلها را به افراد ندارد، مسافرین باید خود از طریق مبادی كه به همین منظور ایجاد گردیده اند مانند اطلاعات تلفن ۱۱۸ شماره ی هتل مورد نظر خود را تهیه نمایند.


ورود به شهر و اقامت در هتل

این مركز هیچگونه مسئولیتی در قبال کلیه مواردی كه در زمان ورود مسافر به شهر مورد نظر وجود دارد، اعم از استقبال در فرودگاه و راه آهن، كیفیت اتاق، كیفیت غذا و خدمات هتل و غیره را ندارد، لیكن در نظرسنجی هایی كه از مسافرین پس از سفر ایشان بعمل خواهد آمد ،(بصورت ارسال به ایمیل شبكه) موارد از مسافرین اخذ گردیده و در صورت مشاهده مشكلات، تمامی آنها به اتحادیه هتل ها منعكس خواهد شد. و در صورت کثرت مشکلات اطلاعات هتل از سایت حذف خواهد شد.


قوانین کنسلی رزرو

مسافرین محترم حتما قبل از واریز وجه و نهایی نمودن رزرو موارد زیر را به دقت مطالعه فرمایید.


قوانین کنسلی از طرف سیستم

  • مسافرین محترم باید پس از تایید رزرو در اسرع وقت وجه رزرو را واریز نمایند،علی الخصوص در ایام پیک که ظرفیت اتاق هتل ها محدود می باشد تاخیر در واریزی وجه می تواند سبب پر شدن اتاق وعدم نهایی شدن رزرو گردد که در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب مسافر عودت داده می شود.
  • در موارد نادری ممکن است پس از تایید نهایی رزرو،به دلیل مشکلات فنی و خرابی در هتل و اتاق رزرو شده و یا مسائل امنیتی در شهر یا هتل رزرو شده یا اشتباه هتل و یا کارمندان مرکز،رزرو نهایی شده با اعلام مرکز کنسل گردد،در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب مسافر عودت داده می شود.

قوانین کنسلی از طرف مسافر

  • مسافرین محترمی که به هر دلیل از انجام سفر منصرف می گردند باید در اسرع وقت کنسلی رزرو خود را به اپراتور پشتیبان رزرو خود اطلاع دهند.
  • مسئولیت نداشتن مدارک کامل هویت و زوجیت(در اکثر هتل ها تنها عقد نامه دائمی مورد پذیرش واقع می شود) که قانونا موجب عدم پذیرش میهمان درهتل می شود به عهده میهمان بوده و عموما هتل ها در این موارد یک شب کنسلی را دریافت می کنند.
  • رزرو های نوروزی و رزروهای ایام پیک (تابستان،تعطیلات ،اعیاد،شهادت ائمه اطهار و...ایام پیک می باشد) به هیچ عنوان کنسل نمی شود و هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نمی شود.
  • رزرو های مربوط به هتل های کیش و قشم که اغلب گارانتی و تور می باشند و هتل هایی که در قالب خدمات تور ارائه می گردد به هیچ عنوان کنسل نمی شود.
  • متاسفانه به دلیل اینکه قانون واحدی جهت مبلغ و میزان کنسلی هتل ها وجود ندارد و این قوانین بین شهر ها و هتل ها در ایام مختلف،متفاوت می باشد، تعیین مبلغ کنسلی به عهده هتل بوده و مرکز نقشی در تعیین میزان کنسلی ندارد.
  • مبلغی که باید به مسافر عودت داده شود به دلیل دریافت صورت حساب از هتل و انجام مراحل حسابداری بین ۱۰ تا ۱۵ روز از تاریخ اعلام کنسلی مسافر به حساب ایشان واریز می گردد.